Translate

onsdag 20 januari 2016

Movie Reaction: Shadowhunters avsnitt 2 | The descent into hell isn´t easy

Seriously?! På två sätt.
För det fösta. Vad hände med plot linen? Jag var imponerad förra avsnittet över att det följde boken så bra, men vad hände idag? Den följde bokens handling i stora drag och det är allt jag begär av den här serien. Det var bara det att det förvånade mig att handlingen stämde så bra i första avsnittet men inte andra.
I övrigt så är det jättebra. Jag tycker att flera av karaktärerna har blivit bättre i serien. Dot till exempel älskade jag redan i böckerna men hon är så mycket bättre nu. Och gud vad bra de hade lyckats med Tystbröderna. Det såg verkligen läskiga ut.
En annan sak som jag funderade lite över var Hodge. I boken framställdes han som en självisk liten bokmal, men här så var han en riktig slagskämpe. Inte som jag hade tänkt mig, men det funkar. Jag har ungefär samma känslor inför karaktären, så whatever?

Och hjälp, vad jag älskar Magnus. Jag har alltid haft svårt att föreställa mig honom när jag har läst böckerna, men hjälp, vad bra de har lyckats med honom. Jag kan inte vänta tills han kommer med mer.
Har du också sett avsnitt 2 av Shadowhunters? Vad har du för åsikter om det? Lämna gärna en kommentar.

2 kommentarer:

  1. Jag minns inte så mycket av boken tyvärr men jag gillar verkligen serien. Skådespelarna har växt till sig lite och man kan ju inte låta bli att gilla alla gliringar och dåliga skämt som haglar från karaktärerna. Ser fram emot avsnitt 3! :) och jag vill se mer av Magnus!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte göra annat än att hålla med!

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.