Translate

söndag 10 januari 2016

Harry Potter och de vises sten illustrerad utgåva

Antal sidor: 245
Författare: J. K. Rowling
Illustratör: Jim Kay
Originaltitel: Harry Potter and the Philosopher´s stone
Serie: Harry Potter #1
Huvudkaraktärer: Harry Potter, Ron Weasly & Hermione Granger
Bokens handling: När Harry Potter fyller 11 år så för han veta att han är en trollkarl. Han börjar på Hogwarts skola för häxkonst och trolldom och ett nytt äventyr tar sin början.
Vad jag tycker: Först och främst: Jim Kays illustrationer är helt fantastiska. Och sen: Jag kommer aldrig att få nog av Harry Potter.
En helt, helt underbar bok. Det som jag tror gör att böckerna är så omtyckta är att man inte kan låta bli att känna med karaktärerna, för om du inte kan känna med karaktärerna, vad är det då för mening med att läsa en bok? Världen är så bra uppbyggd och jag älskar magi! Det finns inte en enda sida som år lite långtråkig.
Bästa karaktärerna: Harry & Hermione
Omdöme: En av de bästa böcker någonsin!
Motsatsutmaningen: 49. En bok som inte innehåller kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.