Translate

måndag 28 december 2015

Revolt

Antal sidor: 335
Författare: Suzanne Collins
Originaltitel: Mockingjay
Serie: The hunger games #3
Huvudkaraktärer: Katniss
Bokens handling: En revolution har börjat ta form och det verkar som att alla är delaktiga i planen. Alla utom Katniss. Ändå spelar hon den viktigaste rollen. Hon är revolutionens symbol. Hon måste bli härmskrikan, oavsett vad det kommer att kosta henne.
Vad jag tycker: Som resten av hunger games-böckerna är den jättebra, även om de tidigare två är bättre. I Revolt tycker jag att det är för mycket krig och för lite känslor. Alla Katniss känslor är avtrubbade och det är förståligt med tanke på allt hon har gått igenom. Det är bara något i den här sista boken som inte tilltalar mig på samma sätt som tidigare böcker.
En bra bok och ett bra avslut på hungergames. Älskar det.

Bästa karaktärerna: Prim & Haymitch 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.