Translate

lördag 26 december 2015

Hungerspelen

Antal sidor: 316
Författare: Suzanne Collins
Originaltitel: The hunger games
Serie: The hunger games #1
Huvudkaraktärer: Katniss & Peeta
Bokens handling: Katniss erbjuder si frivilligt att ta sin systers plats i hungerspelen, en tävling med 24 deltagare där den enda regeln är: döda de andra eller bli dödad själv. Vinnaren blir berömd, förlorarna dör.
Vad jag tycker: Som vanligt är hungerspelen fantastiska. Jag tror till och med att jag tyckte bättre om boken nu än vad jag gjorde första gången jag läste den. Jag antar att det har att göra med att jag var inne i ”hunger games-stämning.
Hungerspelen är en hemsk bok. Det är det som gör den så bra. Du bryr dig om ifall karaktärerna råkar illa ut. Du bryr dig om Katniss, du bryr dig om Peeta, du bryr dig om lilla Rue och du bryr dig till och med om Haymitch. Eller jag gör det i alla fall.

Bästa karaktärerna: Haymitch, Rue & Gale 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.