Translate

söndag 27 december 2015

Fatta eld

Antal sidor: 329
Författare: Suzanne Collins
Originaltitel: Catching fire
Serie: The hunger games #2
Huvudkaraktärer: Katniss & Peeta
Bokens handling: Både Katniss och Peeta lyckas överleva hungerspelen och blir hela nationens hjältar. Men det ryktas om en revolt mot huvudstaden. En revolt som Katniss kanske har hjälpt till att starta. Spänningen i landet stiger. Ett enda snedsteg och följderna blir ofattbara.
Katniss överlevde hungerspelen. Nu vill President Snow se henne dö.
Vad jag tycker: Precis som förra gången jag läste hungerspelen är det helt fantastiskt. Storyn är bra uttänkt och det ena leder till det andra. Allt har en logisk koppling. Det är så mycket känslor och så mycket allt. Jag älskar det.

Bästa karaktärerna: Haymitch, Effie & Mags 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.