Translate

lördag 26 september 2015

Mörk ängel



Antal sidor: 377
Författare: Laini Taylor
Originaltitel: Daughter of smoke and bones
Serie: Önskemånglarens dotter #1
Huvudkaraktärer: Karou, Akiva
Bokens handling: Karou är konststudent i Prag, men ingen vanlig konststudent. När det dyker upp inbrända handavtryck på dörrar dras hon in i ett uråldrigt krig mellan änglar och demoner. Gemligheter avslöjas, och en kärlekshistoria som har rötter i en våldsam forntid börjar spira. Kommer Karou ångra att hon ville veta sanningen om sig själv?
Vad jag tycker: Den här boken var jättebra. Det var fantasy, men inte som alla andra fantasyberättelser. Det vardagliga blandat med en dold värld är ju ganska vanligt, men ändå var det något unikt med just den här boken. Det är en bok jag tycker jag att alla borde läsa. Inte för att alla kommer älska den, utan för att den är speciell.
Bästa karaktären: Zuzana
Läsutmaning: 27. Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset lider av minnesförlust
Betyg 4/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.