Translate

fredag 24 juli 2015

Clockwork Prince

Antal sidor: 502
Författare: Cassandra Clare
Originaltitel: -
Serie: The infernal devices
Huvudkaraktärer: Tessa, Will & Jem
Bokens handling: Tessa kan äntligen vara trygg med skuggjägarna, in alla fall tills Benedict Lightwood vill ta Charlotts position som föreståndare för institutet ifrån henne. Det skulle betyda att Tessa slängs ut på gatan och bli ett lätt offer för the Magister. The Magister vet om allt de gör och de upptäcker att en av från institutet bedrar dem.
Tessa känner att hon dras mer åt Jem, men någonting hos Will förändras. Den skyddande vägg han har haft runt sig rasar. Kommer de hitta The Magister och svar på vad Tessa är och vad hon var född att göra?
Vad jag tycker: Jag tycker att den är bra och den blir aldrig långtråkig. Det händer saker hela tiden och nya sanningar avslöjas. Jag skulle gilla den ännu mer om den var skriven på svenska för det är lättare att leva sig in i den då, men som alltid så älskar jag Cassandra Clares böcker.
Bästa karaktärerna: Gideon & Jem
Läsutmaning: 32. Läs andra boken i en serie
Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.