Translate

måndag 4 maj 2015

Clockwork Angel


Antal sidor: 479

Författare: Cassandra Clare

Originaltitel: Clockwork Angel

Serie: The Infernal Devices #1

Huvudkaraktärer: Tessa, Jem, Will

Bokens handling: Tessa åker till London för att leta efter sin bror men blir kidnappad av Dark Sisters som tillhör den hemliga Pandemonium Club. Hon lär sig snart att hon inte är som alla andra, att hon har en särskild gåva som hon lär sig att behärska. Hon flyr från Dark Sisters till Londons Institut där hon träffar Will och Jem, och det blir början på ett stort äventyr.

Vad jag tycker: OMG! Jag älskar Cassandra Clares böcker och bara det faktum att jag inte hade något emot att läsa på engelska är ju positivt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om boken egentligen. Den är helt fantastisk som alla Cassandra Clares böcker. Jag hittade också många citat som jag tyckte var bra. (det kommer nog upp något av citaten om några dagar)

Bästa karaktären: Jem

Kaosutmaning: 2. Läs en bok vari det inte finns någon telefon

Läsutmaning: 22. Läs en bok där huvudrollen eller kärleksintresset är en skepnadsskiftare
Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.