Translate

söndag 26 april 2015

I skuggan av ett ljus


Antal sidor: 503
Författare: Marie Löfgren
Originaltitel: -
Serie: I skuggan av ett ljus #1
Huvudkaraktärer: Thekla, Gabriel
Bokens handling: Thekla är en helt vanlig tjej som lever ett helt vanligt liv, tills Gabriel dyker upp. Han har en perfekt förklaring till varför han har flyttat till den sömniga småstaden och börjat i samma klass som Thekla, men hon anar att han inte talar sanning. Gabriel tar med henne in i en ny värld och med det kommer också nya problem.
Vad jag tycker: Handlingen var bra och det är ju det jag sätter högst värde på. Jag vet egentligen inte ens varför jag tyckte att den var bra. Jag gillar ju böcker med mycket action och det var det inte i den här boken. Men den var ändå bra. Kärleken mellan Thekla och Gabriel är så stark. Jag tror att det är det jag gillar. Jag har aldrig läst en bok med så stark kärlek i.
Det jag gillade lite mindre med boken var hur den var uppbyggd med styckeindelningen. Sen fanns det också ett flertal stavfel/slarvfel i boken vilket man alltid fäste sig vid och det var lite i vägen för storyn.
Bästa karaktärerna: Noomi, Adrian
Kaosutmaning: 16. Läs en bor vars omslag är till största delen grått

Läsutmaning: 38. Läs en bok ur genren urban fantasy
Betyg 4/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.