Translate

söndag 22 februari 2015

En man som heter Ove

Antal sidor: 347

Författare: Fredrik Backman

Originaltitel: En man som heter Ove

Serie: -

Huvudkaraktärer: Ove (ganska logiskt)

Bokens handling: Ove är kvarterets vresiga ordningsman men när Oves nya grannar flyttar in i huset bredvid blir det starten på en historia som kommer förändra en man och en bostadsrättsförening i grunden.

Vad jag tycker: Boken var helt okej. Det är inte en genre som jag gillar så mycket men för att vara inom den genren så var den bra. Under första halvan hände inte så mycket men sen blev den bättre och bättre hela tiden. Jag gillar hur Fredrik Backman beskriver saker på ett annorlunda sätt. T ex ”Och på den andra sidan sitter treåringen och ser ut som om hon precis fått reda på att hon ska få äta glassfrukost varenda dag i en hel månad.”

Bästa karaktärerna: Parvaneh, Mirsad

Kaosutmaning: 1. Läs en bok med ett djur på omslaget.

Läsutmaning: 30. Läs en debutbok
Betyg 4/6

2 kommentarer:

  1. Grattis du vann tävlingen på min blogg! :) Jag kommer kontakta dig inom kort på din mejl om hur du får din vinst. :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul!! Det här gjorde min kväll :)

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.