Translate

söndag 1 februari 2015

5768 visningar på youtube


Antal sidor: 133

Författare: Anita Santesson & Ralf Novák-Rosengren

Originaltitel: 5768 visningar på youtube

Serie: Rosita #1

Huvudkaraktärer: Rosita

Bokens handlig: Rosita är en 14-årig resandetjej som älskar att sjunga. Världen runt omkring henne är full av fördomar och hon får ta mycket skit. Men när skolan är som hemskast, kompiskontot på noll och lärarna är elaka får hon uppbackning från ett oväntat håll.

Vad jag tycker: Wow! En så bra bok. Det är inte inom den genren som jag föredrar att läsa och jag hade inte så höga förväntningar. Men alltså, wow. Den var jättebra och man blev verkligen rörd. Rosita är en jättestark tjej.
Jag blev arg också. På alla idioter i omgivningen. Hur kan man ens bete sig så taskigt mot en tjej? Och lärarna gjorde ingenting.
Det är en bok som har allt och alla borde läsa den. Jag älskar den.

Bästa karaktären/karaktärerna: Rosita & Ella

Kaosutmaning: 8. Läs en bok med en huvudperson som bloggar



Läsutmaning: 10. Läs en bok med en siffra i titeln
Betyg 6/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.