Translate

tisdag 9 december 2014

Stjärnmärkt

Stjärnmärkt
Antal sidor: 361

Författare: Jessica Spotswood

Originaltitel: Star Cursed

Serie: Systrarna Cahill #2

Huvudkaraktärer: Catherine (Cate) Anna Cahill, Maura Cahill, Teresa (Tess) Cahill

Bokens handlig: Cate har gått med i Systerskapet och håller på att lära sig utöva magi. Samtidigt tar Brödrarskapet till med hårdare tag och bland annat förbjuder flickor från att gå i skola. Konflikter blossar upp även inom systerskapet och pressen på Cate blir bara större och större.

Vad jag tycker: I den här boken får Cate utvecklas mer som häxa än i första boken vilket jag gillar. Även Maura och Tess utvecklas mycket i boken. Både på bra och dåliga sätt. Att boken slutar lite sorgligt är både bra och dåligt. Det gör att man inte kan vänta med att läsa nästa bok för det får inte sluta så. Om inte nästa bok kommer ut på svenska snart så döör jag.

Betyg: 4/5 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.