Translate

onsdag 3 september 2014

Nyckeln

Antal sidor: 812

Författare: Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg

Originaltitel: Nyckeln

Serie: Engelsforstrilogin #3

Huvudkaraktärer: Elias Malmgren, Minoo Falk Karimi, Anna-Karin Nieminen, Linnéa Wallin, Ida Holmström, Rebecka Mohlin, Vanessa Dahl

Bokens handlig: Den sista striden närmar sig och de utvaldas värld vänds upp och ner igen. Frågor besvaras. Hemligheter avslöjas. Lojaliteter prövas. Kommer de Utvalda verkligen klara av att stänga portalen eller kommer demonerna att förinta värden? Svar får du om du läser boken.

Vad jag tycker: Boken var bättre än de två första och jag ville verkligen inte att boken skulle ta slut. Det var spännande från första till sista sidan och många överraskningar i boken. Jag älskar när man inte kan förutse vad som kommer att hända i en bok. Oerhört välskriven och väldigt, väldigt svår att lägga ifrån sig.

Betyg: 5/5


Första meningen i boken: Den bländande vitheten mattas av.

Sista meningen i boken (Spoilervarning!): ”Fortsätta rädda världen”, säger Anna-Karin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.