Translate

torsdag 7 augusti 2014

Eld

Antal sidor: 633

Författare: Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg

Originaltitel: Eld

Serie: Engelsfors-trilogin #2

Huvudkaraktärer: Minoo Falk Karimi, Anna-Karin Nieminen, Vanessa Dahl, Linnea Wallin, Ida Holmström,

Bokens handlig: De utvalda börjar andra året på Engelsfors gymnasium men konstiga saker börjar hända. Hela sommaren har det varit ovanligt varm och det är torka i Engelsfors. En ny klubb som kallar sig för Positiva Engelsfors startar, skogen dör och människor börjar bete sig konstigt.

Vad jag tycker: Jag både älskar och hatar den här boken samtidigt. Jag älskar den för att den är så bra. Den är spännande typ hela tiden och det är roligt att få veta mer om den andra utvalda som levde i Engelsfors under 1600-talet. Jag hatar boken för att den helt enkelt gör mig galen. Jag var på ungefär sidan 250 och det kändes bara som att det var så många frågor så få svar och jag hade inte ens kommit halvvägs i boken. Jag tyckte också att det här med Positiva Engelsfors blev lite överdrivet och även när De utvalda bytte kroppar med varandra. Trots detta är detta en av de bättre böckerna som jag har läst.

Betyg: 5/5


Första meningen i boken: Solljuset sköljer in genom rummets höga fönster och blottlägger varje gammal smutsfläck på de vita vävtapeterna.

Sista meningen i boken: Ida tar hennes utsträckta hand, och ett bländande ljus fyller henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.