Translate

måndag 4 augusti 2014

Cirkeln

Antal sidor: 515

Författare: Sara Bergmark Elfgren, Mats Strandberg

Originaltitel: Cirkeln

Serie: Engelsfors-trilogin #1

Huvudkaraktärer: Minoo Falk Karimi, Rebecka Mohlin, Anna-Karin Nieminen, Vanessa Dahl, Linnea Wallin, Ida Holmström, Elias Malmgren

Bokens handling: 7 elever börjar på Engelsfors gymnasium. En kille hittas död på en av skolans toaletter och en natt då månen färgas mystiskt röd förs De utvalda till en gammal folkpark i Engelsfors. De har ingenting gemensamt med varandra och vet inte hur de har kommit dit, men en sak vet de. Utan varandra kommer de inte att överleva.

Vad jag tycker: Jag tycker att boken är jättebra. Ett litet minus är att det ibland står dom istället för de/dem. Jag vet att man får skriva så nu mera men jag tycker att det ser väldigt konstigt ut. Jag tycker att det är bra att Sara och Mats har fått med många olika personligheter av elever som kan finnas på en skola. Har aldrig läst en bok med så många olika personligheter där det är skrivet ut varje persons vinkel. Är imponerad av det.

Betyg: 4/5


Första meningen i boken: Hon väntar på ett svar men Elias vet inte vad han ska säga.

Sista meningen i boken: ”Och det är vi med.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.